עתידנות - הצצה לשנת 2035

הרצאת פתיחה | 9:30

אנו חיים בעולם אפוף טכנולוגיות. מרגע לידיתנו ועד רגע מותנו, טכנולוגיות נמצאות סביבנו,עוטפות אותנו, מלוות אותנו, הופכות לאיבר נוסף. בשנים האחרונות קצב השינויים הטכנולוגיים הואץ ומה שבעבר נתפש כלא יותר מפנטזיה השייכת לז'אנר המדע-בדיוני, הופך למציאות.

במהלך ההרצאה נסקור פיתוחים, חידושיים ושינויים מרכזיים במספר טכנולוגיות שכיום קשה לדמיין את העולם שלנו בלעדיהן. הנה רק כמה דוגמאות אשר ייסקרו במהלך ההרצאה:

  • הטלפון הסלולרי: מי החזיק את הטלפון הסלולרי הראשון, כיצד הטלפונים של העתיד ייראו ומדוע נוקיה בטוחה שבעתיד הטלפון הסלולרי ידע להתאים את גודלו הפיזי לצרכים שלנו?
  • צילום דיגיטלי: לכולם יש כבר מצלמות דיגיטליות – כיצד ינסו החברות השונות לשכנע אותנו לרכשו מצלמה חדשה?
  • טלוויזיה: האם הטלוויזיה תהיה דקה יותר מהטלוויזיות הקיימות? האם בעתיד התמונה שתוקרן אלינו לסלון תהיה תלת-ממדית, ואולי בכלל הולוגרמה ואת מי זה מפחיד?
  • האינטרנט: האם בעתיד נקבל את כל התכנים שלנו מותאמים לטעמנו האישי ומדוע התאמה אישית טומנת בחובה גם סכנות?

ד"ר יובל דרור

דיקאן בית הספר לתקשורת במסלול האקדמי במכללה למנהל, חוקר פרשן וסופר | המסלול האקדמי המכללה למנהל

ראש המסלול לתקשורת דיגיטלית בבית הספר לתקשורת של המכללה למנהל. בעבר כתב עורך ופרשן וכותב קבוע בעיתון "הארץ" לאחר מכן שימש ככתב הטכנולוגיה של "חדשות ערוץ 2". במשך ארבע שנים שימש חבר מערכת, בעל טור ופרשן בתחום האינטרנט והטכנולוגיה ב"ידיעות אחרונות". בעל תואר דוקטור בתוכנית ל"מדע, טכנולוגיה וחברה" באוניברסיטת בר-אילן. פרשן ובעל פינה קבועה לענייני אינטרנט וטכנולוגיה בתוכנית "לונדון וקירשנבאום".

תחום עיסוקו הוא אינטרנט אבל בהכשרתו האקדמית הוא סוציולוג והיסטוריון של טכנולוגיה. בשנת 2005 פורסם ספרו "הפוליטיקה של הטכנולוגיה" (הוצאת "מפה") שעוסק בסוגיות החברתיות והפוליטיות שמאחורי אמצעי התקשורת ופיתוחים טכנולוגים חדישים.