סיפורו של משחק: שילוב אלמנטים משחקיים בתוצרי למידה (SL)

משה מחלב

על סדנה:

מהרגע שאנחנו נולדים אנחנו כל הזמן לומדים, גם בלי לשים לב, הדוגמא הטובה ביותר היא ילדים שמשחקים (לדוגמה, Fortnite) לומדים את הכללים תוך כדי המשחק ובכל עת משתכללים. אז למה בעצם אנחנו לא עושים את אותו הדבר בלומדות שאנחנו מייצרים? בואו ללמוד את הכלים הבסיסים להפוך את הלומדים של היום לשחקנים של מחר.

למי מיועדת ההרצאה?

משתמשי Storyline, מיועד למתחילים.

איזה רקע קודם נדרש?

היכרות עם משתנים ושכבות.

בסוף הסדנה הלומדים יהיו מסוגלים:

  • לייצר טיימר בלומדת Storyline
  • לייצר "פסילות"/"חיים" בלומדת Storyline
  • לייצר "איסוף כלים" בלומדת Storyline

על המרצה:

משה מחלב עבר להיות חלק מצוות פיתוח והדרכה למערכות מידע בחברת הפניקס, אחרי מספר שנים בצוותי הדרכה. שם הוא נחשף בשנית למורכבות ולצורך הרב שקיים בפיתוח מוצרי הדרכה דיגטליים. לאחר מיצוי פיתוח הלומדות הקונבנציונליות הוא ניסה להבין מה יגרום ללומדים לא רק לעבור על הלומדה, אלא באמת לחוות אותה. הוא הגיע להבנה שבסיס הלמידה עוד כילדים הינו משחקים. אנחנו רואים ילדים לומדים כל הזמן תוך כדי משחק, לכן החליט לשלב אלמנטיים משחקיים בתוך הלומדות, כמו זמן, פסילות, ניקוד ומשאבים שאוספים.