בזמן שאדם לומד או פותר בעיה, כל העת הוא גם מכוון את השקעת המאמצים שלו. למשל, הוא מחליט שהידע שלו מספיק טוב, שאין סיכוי שידע, או שעזרה חיצונית תועיל. תחום מחקר שנקרא מטה-קוגניציה דן בהכוונת המאמצים לקראת השגת מטרה על בסיס הערכה סוביקטיבית של ההתקדמות. התחום דן במגוון טעויות עקביות שחלות בהערכה עצמית של הידע ובאופן בו זה פוגם ביעילות השקעת המאמצים במשימה. בהרצאה אציג כלים לניתוח מעמיק של תהליכי למידה ושיטות שנמצאו יעילות לשיפור הכוונת המאמצים והתוצאות בפועל.
לצפייה בסרטון ההרצאה